Salgs- & Leveringsbetingelser

Generelt           

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb i LYSLAGERET.DK’s Webshop dvs. for alle tilbud, ordrer, ordrebekræftelser og leverancer, medmindre anden skriftlig aftale foreligger herom mellem LYSLAGERET.DK og kunden. Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i LYSLAGERET.DK’S Webshop. For erhvervsdrivende gælder LYSLAGERET.DK leverer i hele Danmark, dog undtaget til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne samt udlandet. Levering til disse destinationer kan kun ske efter direkte aftale med LYSLAGERET.DK herom. Kontakt info@Lyslageret.dk for at høre mere om hvordan.

Priser

Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Prisen på hjemmesiden er angivet eksklusive og inklusive moms, men eksklusive fragt og gebyrer. Det er varens pris på købstidspunktet, som kunden skal betale. Priserne på varerne i LYSLAGERET.DK’S Webshop er ikke statiske og der forekomme prisændringer i forbindelse med kampagner, tilbud, udsalg osv.

Medlemspriser og oprettelse af bruger

Medlemspriser kan opnås ved oprettelse af en bruger på www.lyslageret.dk. Det er gratis og der er ingen binding forbundet med oprettelse af en bruger. Din bruger er personlig og giver dig mulighed for at handle varer på www.lyslageret.dk til medlemspriser / login-priser. Du kan til hver en tid opsige eller slette din bruger uden omkostning. Dette gøres ved at skrive en email til info@lyslageret.dk.

Forsendelse og transport

LYSLAGERET.DK bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved skrøbelige  varer og/eller porøs produktemballage. Bemærk at din ordre kan blive leveret af flere og forskellige fragtfirmaer, alt afhængig af hvilke varer du har bestilt. Har du brug for at vide hvilket fragtfirma vi anvender kan du kontakte vores kundeservice.

Stykgods-/pallegods-leveringer sker til fortovskant. Kunden skal selv bortskaffe forsendelsesemballagen.

Varer leveret direkte fra LYSLAGERET.DK’s leverandører leveres til fortovskant hvis andet ikke er aftalt. Ved sådanne køb kan LYSLAGERET.DK’s Webshop ikke oplyse nøjagtigt leveringstidspunkt. LYSLAGERET.DK tager forbehold for, at de fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat.

Det er chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning. Chaufføren har ikke mulighed for at bære op i lejligheder. Dette er kundens ansvar.

For alle ordrer gælder, at levering som udgangspunkt sker på hverdage indenfor tidsrummet kl. 08.00 – 16.00.

Betaling

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.

Betalingsbeløbet trækkes tidligst på betalings-/kreditkortet, når varerne afsendes fra LYSLAGERET.DK’s Webshop.

Reklamations- og fortrydelsesret

Reklamationsret

Hvis der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt i LYSLAGERET.DK’s Webshop, foretager LYSLAGERET.DK ét af følgende punkter, dog under hensyntagen til den til enhver tid gældende, ufravigelige danske købelovgivning:

bytter varen
får varen repareret/udbedret,
tilbagebetaler købesummen.
Kunden kan reklamere over en vare købt i LYSLAGERET.DK’s Webshop ved at kontakte LYSLAGERET.DK på
tlf.: 71998071 eller ved at sende en mail på info@Lyslageret.dk, sammen med en kopi af fakturaen og en beskrivelse af reklamationen.

Reklamation skal ske i henhold til reglerne herom i købeloven. Reklamation skal således ske indenfor rimelig tid efter, at manglen er opdaget, dog senest to år efter købsdatoen, med mindre andet fremgår af loven. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget fejl eller mangel, vil det altid være rettidigt. LYSLAGERET.DK’s Webshop betaler portoen/fragten i forbindelse med afhentning og fremsendelsen af en ombyttet eller repareret/udbedret/ny vare til kunden. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med LYSLAGERET.DK’s Webshops returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig.

Hvis købesummen skal tilbagebetales til kunden, skal kunden sende varen retur til LYSLAGERET.DK’s Webshop returlager. Herefter overføres købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling. Såfremt betalingen er sket via bankoverførsel, kan beløbet kun tilbagebetales til samme konto som betalingen er sket fra.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller hele din ordre til fulde, så fremt leveringen er sket over flere omgange dvs. når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, eller får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved telefonisk henvendelse på tlf: 71998071, eller mail: info@Lyslageret.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet specifikt til kunden, eller som er bestilt med tydelig personlig karakter,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Kunden hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden brug, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og varen er inspiseret af LYSLAGERET.DK’s lager for vurdering af varens stand.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

LYSLAGERET ApS Erhvervsparken 3, 9632 Møldrup.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med LYSLAGERET.DK.

Fejllevering

Hvis LYSLAGERET.DK har fremsendt en forkert vare i forhold til kundens bestilling, refunderer LYSLAGERET.DK fragten i forbindelse med kundens returnering af den fremsendte, forkerte vare til LYSLAGERET.DK ved at indbetale beløbet til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling.

Klager

Hvis du vil klage over dit køb, skal du starte med at kontakte os via info@atk.dk. Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Personoplysninger

LYSLAGERET.DK følger til enhver tid den gældende fortrolighedspolitik, som i øvrigt gælder ved brug af LYSLAGERET.DK’s hjemmeside www.Lyslageret.dk og som kan læses under punket Cookie- og privatlivspolitik.

LYSLAGERET.DK sletter på anmodning fra kunden personlige oplysninger. Dette gælder imidlertid ikke de oplysninger, som kunden har oplyst under ”Faktureringsoplysninger” i forbindelse med bestillingen, da disse oplysninger knytter sig til ordrer, som ikke kan slettes. Dog sker der sletning efter udgangen af købsåret med tillæg af 5 yderligere år iht. lovgivningen om bogføring.

Force majeure

LYSLAGERET.DK tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.

Kontaktoplysninger

LYSLAGERET.DK kan kontaktes på følgende måder:

Adresse: LYSLAGERET.DK ApS Københavnsvej 81, 4000 Roskilde.
Email: info@Lyslageret.dk
Tlf. 71 99 80 71

Kundeservice åbningstider:

Man – Tors.                                  10.00-15.00
Fredag                                          11.00-14.00
Helligdage                                     Lukket

Kundeservice email: info@Lyslageret.dk
Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer.

Ikrafttræden
Disse Salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft den 30.10.17.